Laboratorium Skinnera

When you run into something interesting,
drop everything else and study it.
B. F. Skinner

Obszar badań: 

Stosowana Analiza Zachowania

Metoda:

Wnikliwa lektura materiału a następnie prezentacja, rozmowa, dyskusja

Częstotliwość:

Raz w miesiącu, w czwartki od 19.00 do 21.00

Miejsce badań:

online

Badacze: 

wszystkie osoby zainteresowane pogłębieniem swojej wiedzy

Obiekt badań:

wybrane artykuły, książki, wykłady itp. dotyczące behawioryzmu, SAZ, metod pracy z osobami z zaburzeniami rozwojowymi

TERMINY SPOTKAŃ
napisz do nas by poznać terminy spotkań

Na dotychczasowych spotkaniach podejmowaliśmy dyskusje na następujące tematy:

  • na podstawie artykułów zawartych w książce o stosowaniu awersyjnych i nieawersyjnych metod w pracy nad ZT u osób niepełnosprawnych pt. Perspectives on the use of nonaversive and aversive interventions for persons with developmental disabilities (red.: Alan Repp, Nirbhay Singh).
    • Mity na temat karania
    • Najnowsze osiągnięcia w dziedzinie nieawersyjnych oddziaływań. Przegląd naukowych uzasadnień, metod i zaleceń
  • omówiliśmy Wieloelementowy Model Przełamywania Barier na Drodze do Integracji Społecznej z Institute of Applied Behavior Analysis
  • na podstawie filmów szkoleniowych ze strony Autism Center of Excellence (Western Michigan University)
    • Ocena behawioralna i terapia zachowań autoagresywnych
    • Analiza funkcjonalna
    • Diagnoza i terapia trudności w karmieniu u dzieci
    • Uczenie umiejętności społecznych osób z autyzmem
    • Terapia zaburzeń nawyków u dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi
  • tematy na podstawie literatury naukowej:
    • Sensoryczne i ruchowe trudności doświadczane przez osoby ze spektrum autyzmu
    • Diagnozowanie poważnych zachowań problemowych
    • Trafność społeczna terapeutycznych oddziaływań behawioralnych
    • Współwystępujące trudności rozwojowe i problemy medyczne
    • Uzależnienie od podpowiedzi
    • Oddziaływania oparte na dowodach dla dzieci, młodzieży i młodych dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
    • Uczenie dzieci z autyzmem umiejętności związanych z funkcjami wykonawczymi
    • Model Ogólnoszkolnego Pozytywnego Wspierania Zachowań (School Wide – Positive Behavior Support)
    • Behawioralny trening umiejętności (Behavioral Skills Training)
    • Terapia behawioralna zaburzeń lękowych i zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych
    • Czy należy ujawniać dziecku diagnozę?
    • Kwestie dotyczące stosowania unieruchamiania i odosabniania
    • Metody interwencji i wsparcia w klasie (classroom management)
    • Zaburzenia ze spektrum autyzmu u dziewcząt i kobiet
    • Narzędzia do diagnozy funkcjonalnej (Essential for Living i Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia)
  • inne tematy:
    • Relacja z wizyty w Callan Institute w Dublinie
    • etyka zawodowa terapeuty behawioralnego.

Koszt udziału w spotkaniu – 15 zł.

Chętnych prosimy o wcześniejsze skontaktowanie się z nami.

Bądźmy w kontakcie

    MAGIS

    Anna Skierczyńska
    Wojciech Sekta

    ul. Hausbrandta 38/74
    80-126 Gdańsk

      biuro [@] magis.edu.pl

    © Copyright 2021 MAGIS