When you run into something interesting, drop everything else and study it.
B. F. Skinner
Obszar badań: Stosowana Analiza Zachowania
Metoda: wnikliwa lektura materiału a następnie prezentacja, rozmowa, dyskusja
Częstotliwość: raz w miesiącu, w czwartki od 18.00 do 20.00
Miejsce badań: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER, ul. Lęborska 3b
Badacze: wszystkie osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy o behawioryzmie, które mają podstawową wiedzę z zakresu SAZ (min. 3-modułowy kurs bazowy)
Obiekt badań: wybrane artykuły i książki dotyczące behawioryzmu, SAZ, metod pracy z osobami z zaburzeniami rozwojowymi
TERMINY SPOTKAŃ w sezonie 2020/2021 r.:
dokładne terminy spotkań zostaną podane we wrześniu
w godzinach 18-20
Na dotychczasowych spotkaniach podejmowaliśmy dyskusje na następujące tematy:
- na podstawie artykułów zawartych w książce o stosowaniu awersyjnych i nieawersyjnych metod w pracy nad ZT u osób niepełnosprawnych pt. Perspectives on the use of nonaversive and aversive interventions for persons with developmental disabilities (red.: Alan Repp, Nirbhay Singh).
- Mity na temat karania
- Najnowsze osiągnięcia w dziedzinie nieawersyjnych oddziaływań. Przegląd naukowych uzasadnień, metod i zaleceń
- omówiliśmy Wieloelementowy Model Przełamywania Barier na Drodze do Integracji Społecznej z Institute of Applied Behavior Analysis
- na podstawie filmów szkoleniowych ze strony Autism Center of Excellence (Western Michigan University)
- Ocena behawioralna i terapia zachowań autoagresywnych
- Analiza funkcjonalna
- Diagnoza i terapia trudności w karmieniu u dzieci
- Uczenie umiejętności społecznych osób z autyzmem
- Terapia zaburzeń nawyków u dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi
- tematy na podstawie literatury naukowej:
- Sensoryczne i ruchowe trudności doświadczane przez osoby ze spektrum autyzmu
- Diagnozowanie poważnych zachowań problemowych
- Trafność społeczna terapeutycznych oddziaływań behawioralnych
- Współwystępujące trudności rozwojowe i problemy medyczne
- Uzależnienie od podpowiedzi
- Oddziaływania oparte na dowodach dla dzieci, młodzieży i młodych dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Uczenie dzieci z autyzmem umiejętności związanych z funkcjami wykonawczymi
- Model Ogólnoszkolnego Pozytywnego Wspierania Zachowań (School Wide – Positive Behavior Support)
- Behawioralny trening umiejętności (Behavioral Skills Training)
- Terapia behawioralna zaburzeń lękowych i zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych
- Czy należy ujawniać dziecku diagnozę?
- Kwestie dotyczące stosowania unieruchamiania i odosabniania
- Metody interwencji i wsparcia w klasie (classroom management)
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu u dziewcząt i kobiet
- Narzędzia do diagnozy funkcjonalnej (Essential for Living i Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia)
- inne tematy:
- Relacja z wizyty w Callan Institute w Dublinie
W spotkaniu można wziąć udział również zdalnie (poprzez Google Hangout). Koszt udziału w spotkaniu – 15 zł.
Chętnych prosimy o wcześniejsze skontaktowania się z nami.